Može li zapuštena dionica pruge Bjelovar – Garešnica, koja će za dvije godine obilježiti tužnu, 50. godišnjicu ukinuća prometa, dobiti novi život u obliku atraktivne biciklističke staze koja bi čak mogla postati dijelom međunarodnih biciklističkih ruta?
“Odgovor ovisi o mnogobrojnim hrvatskim institucijama čiji predstavnici obično ne gledaju s optimizmom kada su u pitanju projekti od kojih od oni sami nemaju koristi, a zahtijevaju njihov rad. Primjerice, industrijska pruga koja od bjelovarskog željezničkog kolodvora vodi do silosa, iako je već godinama izvan funkcije, još ne postoje niti okvirne naznake kada bi se mogla prenamijeniti u idealnu gradsku šetnicu.
No, bjelovarski biciklisti Hrvoje Supančić, Davor Malčić, Zoran Segin i Dražen Paripović, inicijatora novog života pruge Bjelovar – Garešnica, ne daju se smesti tipičnim hrvatskim malodušjem i izostankom vjere u bilo kakvu vrstu akcije. Raspolažu s doista upečatljivim nizom argumenata uz pomoć kojih će, nadaju se, slomiti ustaljenu birokratsku inerciju.
– Ideja je da se spoji sportski duh, turizam po čemu bi Bjelovarsko-bilogorska županija vrlo brzo postala top destinacija jer biciklizam je danas najrasprostranjenija sportsko-rekreacijska grana u razvijenom svijetu, obiteljska poljoprivredna gospodarstva, a na taj način i županijsko gospodarstvo – govori Hrvoje Supančić, glavni koordinator i lobist neformalne skupine bjelovarskih biciklističkih entuzijasta.
– Mi smo trasirali prugu, ona je na najvećem dijelu prohodna, a na pojedinim dijelovima čak i uređena kao poljski put. Stari željeznički željezni mostovi posebno su atraktivni i mogu se iskoristiti kao biciklistički mostovi, a pojedine stare, dotrajale željezničke postoje mogle bi se prenamijeniti u odmorišta – smatra Supančić. Kao primjere bivših pruga prenamijenjenih u biciklističe staze spominje trasu Jesenice (Slovenija) – Trevisio (Italija) dugačku 88 kilometara koja je gotovo u potpunosti asfaltirana, a izgrađena je novcem iz EU fondova. Tu je i najprometnija istarska biciklistička staza Parenzana, izgrađena također europskim novcem na trasi pruge koja je spajala Poreč s talijanskim Trstom.
Osim prekrasnih krajolika i netaknute prirode, pruga Bjelovar – Garešnica jedinstvena je i po tomu što je upravo putujući njome, najpoznatiji hrvatski dječji pisac Mato Lovrak, dobio inspiraciju za svoje najpoznatije djelo, Vlak u snijegu.
Buduća biciklistička staza mogla bi postati zanimljiva i Zagrepčanima. Naime, postoji i dionica bivše pruge koja Garešnicu spaja s Banovom Jarugom, pa bi stanovnici glavnog grada Hrvatske vlakom mogli do Jaruge, a nakon toga pedalirati do Bjelovara.
– Jedina ideja vodilja nam je ostavština našoj djeci i atrakcija koju ima malo zemalja u ovom dijelu Europe. Mi želimo odgovornima i institucijama pomoći preko te ideje, pripremiti teren koji oni moraju prepoznati i pokrenuti projekt preko Razvojne agencije – govori Supančić. Poveznicu s EU fondovima vidi u spoju s biciklističkom rutom Balaton – Lonjsko Polje.”
Foto: Miroslav Vajdić
Izvor:bjelovarac.hr, 21.6.2016.
Podijeli: